NISTELRODE – Ondanks dat het winkelen en bestellen via internet een grote vlucht neemt, blijft MG Service geloven in een persoonlijke benadering. “Een webshop verschaft vaak een hoop informatie, maar als het überhaupt al relevant is, wil dat voor de koper niet altijd de duidelijkheid geven die hij verwacht”, vertelt Jorn van Grinsven.
Dan is het prettig als je face-to-face of telefonisch advies kunt inwinnen. Dáár ligt de kracht van MG Service. Een klant is niet bezig met hoeveel watt een boormachine heeft, maar wil weten welke machine (en minstens zo belangrijk welke boor) hij moet hebben voor bijvoorbeeld een gat van twintig millimeter te boren in gewapend beton. “Onze klanten hebben het al razend druk. Zij willen gewoon een goed product waarmee zo’n klus zo prettig en goed mogelijk geklaard kan worden.”
“Wij luisteren en kijken samen naar een goede oplossing”, vult Jelte aan.
Geen verkopers maar techneuten
De werkplaats van MG Service neemt een bijzondere centrale positie in binnen het bedrijf. Het is de plek waar gerepareerd wordt, maar waar tegelijkertijd producten worden doorgelicht. MG Service heeft geen verkopers in dienst maar mensen met een technische achtergrond. Hun carrière is vaak begonnen in de werkplaats. Het komt dikwijls voor dat een nieuw product, vóór het nog maar één seconde gebruikt is, op de werkbank belandt om een grondige analyse te ondergaan. Het voordeel is dat ze bij MG Service exact weten hoe een machine in elkaar steekt en waar gebreken en storingen kunnen ontstaan. Dat maakt het mogelijk om vanuit de techniek een gedegen en oprecht advies te geven op basis van de voor- en nadelen van verschillende producten. Daarnaast is het voordeel van een eigen werkplaats dat klanten nooit te lang stilvallen door een storing aan hun gereedschap. “Het komt weleens voor dat een klant z’n koffie nog niet op heeft en z’n machine al hersteld is. Dat zie je nergens meer!”
Dat de kwaliteit van repareren op een hoog niveau ligt, bewijst het feit dat gerenommeerde merken zoals Sola, Wera en Viega MG service hebben aangesteld als servicecentrum voor Nederland.
Kleding, PBM’s en veiligheidsschoenen
Dat het bedrijf service ademt, blijkt ook uit de opzet van de kledingafdeling. Bij MG Service worden werkkleding, veiligheidsschoen en persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM’s), denk bijvoorbeeld aan bouwhelmen, handschoenen, veiligheidsbrillen en klim- en valbeveiliging, verkocht. Persoonlijk advies en kennis van het product is ook hier een hoofdzaak. Niet alleen is het prettig als kleding en schoenen het nodige comfort geven, maar vaak dragen ze (mits goed toegepast) bij aan de veiligheid van de gebruiker.
Bedrijfskleding is naast een praktische noodzakelijkheid ook een visitekaartje. Op verzoek voorzien wij kleding van een bedrijfslogo die in huis wordt geperst of geborduurd. De snelle doorloop maakt het mogelijk om het midden- en kleinbedrijf in recordtijd volledig te voorzien van een nieuwe outfit.
Zoek je een adres waar je als klant nog centraal staat en waar nog kennis aanwezig is? Loop dan gerust eens binnen!
MG Service
Canadabaan 2
5388RT Nistelrode
info@mgservice.nl
www.mgservice.nl
0412-617299.