Te mooi om niet te delen
NISTELRODE – Met een hapje en een drankje op topniveau werd in The Duke Club het restaurant The Charles officieel geopend. Vrijdagmiddag 29 september was het zover, met een verwelkoming door Oliver Zahn, Alain Alders en de familie van Eerd. The Charles staat voor een nieuwe culinaire beleving, waarbij persoonlijke benadering en interactie met de gasten centraal staat. ‘Fine dining en voor iedereen toegankelijk’, dat is wat de heer Karel van Eerd voor ogen had en dat is volledig tot zijn recht gekomen in dit prachtige restaurant.
De opening was dan ook een trotse én emotionele dag, zoals Colette Cloosterman-van Eerd dit verwoordde tijdens haar openingswoordje. Karel had graag gewild dat het fenomeen ‘lekker eten en genieten’ toegankelijk zou zijn voor iedereen. En zo is de naam The Charles ontstaan, een eervolle verwijzing naar de heer van Eerd zelf.
Vernieuwing
‘Voor ondernemers, door ondernemers’ dat is waar The Duke Club voor staat. Met een eigen restaurant en hotel voor hun members. Maar nu is er wat nieuws gecreëerd, want zoals Oliver het verwoord: “Het is hier veel te mooi om het niet te delen met de buitenwereld.”
Een goed restaurant, geopend van woensdag tot en met zaterdag, waar ook niet-members een hapje kunnen eten op basis van reservering. In dit nieuwe concept kunnen gasten verbinding zoeken met elkaar, zich laten verrassen met een gezamenlijk tafelgevoel. Met de prachtige aankleding en authentieke uitstraling maakt dat het restaurant gezien wordt als de tuinkamer van The Duke, als verlengstuk van de golfbaan.
Waar voorheen alleen geslapen kon worden door members in het hotel zijn de prachtige hotelkamers met uitzicht op de golfbaan nu ook beschikbaar voor niet-members. Heerlijk natafelen met de mooie, eventueel alcoholvrije wijnen, nadat er genoten is van een 4-, 5- of 6-gangenmenu, is dus geen enkel probleem.
Gastvrijheid
The Charles heeft eigen, toegewijd keukenteam dat samen met jou, de gast, beslist wat jij de avond gaat dineren. ‘Welkom, ga zitten en laat u ontzorgen’, is wat Alain meegeeft. Wanneer je plaatsneemt aan tafel zal de gastheer of gastvrouw bij je aan tafel met je overleggen wat er op het menu komt te staan, ofwel een persoonlijke, op maat gemaakte menukaart; een bijzondere beleving aangepast op jouw dieetwensen. De ingrediënten zijn vers en komen uit een gebied binnen een straal van 250 kilometer.
Logo
Het logo van The Charles staat voor het fundament, kracht, groei en vitaliteit; aspecten die eveneens herinneren aan de founder van The Duke. Het beeldmerk met de boom dient als leidraad voor het restaurant. Een boom kent vier seizoenen, hetgeen bij The Charles in de wisselende gerechten terugkomt. Laat u verrassen en geniet van het speciaal voor u samengestelde diner met de mooiste en meest verfijnde ingrediënten.